Thursday, December 2, 2010

Letak iklan bagi nampak bijak lah

Dua perkara yang akan buat aku klik lambang pangkah di bucu atas kanan web browser aku, dengan kata lain.. dalam masa 10 saat aku akan tinggalkan blog tersebut tanpa baca apa-apa pun.

Blog yang ada lagu.
Memang annoying lah. Lagu rock, sentimental.. nak buat mende beb? Bagi berat korang nya blog untuk loading je tuh. Tak lebih tak kurang, blogger syok sendiri je yang suka buh lagu dalam blog ni. Ada korang tengok problogger letak lagu dalam blog dorang? Selain blog muzik lah.. aku tak pernah jumpa pun.

Blog yang iklan dia merata-rata.
Kalau blog yang iklan duk atas header, footer dgn sidebar tu suka lah. Sebabnya memang tu pun cara letak iklan. Ni dop, iklan duk bertenggek kat tengah-tengah. Nak mintak sedekah suruh orang klik ke beb? Ampes... aku klik close ada lah. Memang annoying betul.. tengah-tengah content ada iklan.

Sesape yang tak tahu cara letak iklan, boleh lah tengok cara letak iklan Nuffnang macam mana. 

Walaupun prestasi kejayaan sesuatu kempen itu didasarkan kepada bilangan klik.. tapi klik tu bagilah yg ikhlas..
Bukan macam ni, (sekadar contoh)

No comments:

Post a Comment